Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep is adverteren op Facebook ook interessant om mensen te bereiken die online al eens in aanraking met je bedrijf zijn gekomen.
Met remarketing kunnen namelijk advertenties ingesteld worden die vertoond worden aan personen die al eens je website bezocht hebben.
Divers advertentiemateriaal
Facebook biedt verschillende plaatsingsmogelijkheden aan voor advertenties. De meest gekozen plaatsingsmogelijkheid is natuurlijk de vertoning van de advertentie in de newsfeed. Hierbij zien Facebook gebruikers de advertentie tussen de organische (niet-betaalde) berichten staan, in een vergelijkbare opmaak als deze berichten. Het voordeel van deze advertenties is dat ze minder snel herkenbaar zijn als content met een promotioneel doeleinde, waardoor gebruikers eerder geneigd zijn om te interacteren met de advertentie.
Naast deze plaatsing is het ook mogelijk om je advertentie te vertonen in de rechterkolom bij de desktopversie van Facebook, in Facebook Stories, in de Marketplace, in-stream bij video’s, binnen artikelen, tussen resultaten in de zoekfunctie en zelfs in Facebook Messenger. Afhankelijk van je doelgroep, hun gebruik van Facebook en je doelstelling kun je zo zelf kiezen uit optimale posities om aanwezig te zijn met je advertenties.

Converteren
Eén van de belangrijkste redenen om Facebook in te zetten als online marketingkanaal is het bereik. Het kanaal creëert door alle dagelijkse bezoekers een enorm bereik. (Geef toe, wanneer heb jij voor het laatst je Facebook gecheckt?)
Oftewel: een uitstekend platform om met jouw producten, diensten en promoties de juiste doelgroep te bereiken!