Het doel van een zakelijke WordPress site is conversie. Met andere woorden: je bezoekers veranderen in kopers.
Het creëren van landingspagina’s kan hier een handig hulpmiddel bij zijn.
Informatie verzamelen
Het doel van een landingspagina is om leads in conversies om te zetten. Een bijkomend voordeel van het verhogen van conversies is dat je veel extra data krijgt.
Je krijgt inzichten in welke pagina’s je klanten bezoeken, of ze de website op mobiel of desktop bezoeken en nog veel meer. Op deze manier kan je klanten in de toekomst opnieuw targeten met betere advertenties, e-mails en landingspagina’s.

Standaard templates
Ik creëer de inhoud van de landingspagina waarin je liefst de tips onderaan deze pagina ook meeneemt. Daarnaast maak ik het vooral visueel aantrekkelijk en probeer een duidelijk “pad” van boven naar beneden te maken zodat de bezoeker precies weet wat hij moet doen op deze landingspagina.
- Verwijder alle onnodige informatie en links van de pagina
- Richt je op één focus keyword
- Probeer je bezoeker mee te nemen in een verhaal en straal vertrouwen uit
- Hou het opt-in formulier kort en bondig
- Zorg ervoor dat de pagina ook werkt op mobiel
- Maak het ontwerp van de landingspagina visueel aantrekkelijk
- Ontwerp uitnodigende buttons
- Check de laadsnelheid