

Advertising op Facebook en Instagram is een bewezen methode voor het generen van verkopen, het vergroten van de naamsbekendheid en meer, en is voor vele organisaties niet meer weg te denken.
Je hoeft geen expert te zijn om te adverteren op Facebook. Maak campagnes, voer ze uit via eenvoudige selfservicetools en houd de prestaties bij via begrijpelijke rapporten. Meer dan 2 miljard mensen maken maandelijks gebruik van Facebook. Het maakt dus niet uit welke doelgroep je wilt bereiken: je vindt die mensen hier.
Doelstelling kiezen
Denk na over de belangrijkste resultaten die je met een advertentie wilt bereiken. Gebruik deze informatie om de juiste advertentiedoelstelling te kiezen. Je kunt hierbij denken aan meer verkoop op je website, meer downloads van je app of meer merkbekendheid.
Selecteer je doelgroep
Gebruik wat je weet over de mensen die je wilt bereiken (zoals leeftijd, locatie of andere informatie) en kies de demografische gegevens, interesses en gedragspatronen die op deze doelgroep aansluiten.
Waar moet je advertentie weergegeven worden
Geef vervolgens aan waar je advertentie moet worden weergegeven: op Facebook of Instagram, in Messenger of in het Audience Network. Je kunt ook al deze plaatsingen kiezen. Tijdens deze stap kun je ook aangeven dat advertenties op specifieke mobiele apparaten moeten worden weergegeven.
Budget instellen
Voer je budget per dag of looptijdbudget in en de periode waarin je advertenties moeten worden weergegeven. Deze beperkingen houden in dat je nooit meer uitgeeft dan waar je je goed bij voelt.
Deel dit bericht
Andere berichten