Erwin Nijenhuijs
Erwin Nijenhuijs
Met ruim 12 jaar ervaring ben ik jouw hulp bij het realiseren van WordPress websites & webshops.

Google Analytics is een dienst voor webanalyse van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves.

Een aantal mogelijkheden op een rijtje:

  • Leer je doelgroep kennen
  • Hoe presteren de verschillende kanalen?
  • Welke zoekwoorden?
  • Bouncepercentage meten
  • Verhoog je omzet

Eenvoudig

Inzicht in jouw bezoekers

Kijk jij weleens naar de statistieken van jouw website? Hoeveel bezoekers je maandelijks hebt? Wat de leeftijden zijn? Via welke kanalen ze bij je terecht komen? En via welke zoekwoorden? Wij zien het eigenlijk te weinig gebeuren en in veel gevallen ontbreekt er zelfs een koppeling met Google Analytics. Zonde! Want wist je dat je met de data uit deze gratis tool jouw online succes kunt vergroten?

Je krijgt met Google Analytics niet alleen inzicht in de hoeveelheid bezoekers op je website, maar ook in het gedrag van je bezoekers én hoe deze bezoekers op je website terechtkomen.

Om gegevens te kunnen bijhouden over de bezoekers op je website, moet je een trackingcode van Google Analytics in de broncode van je website plaatsen. Deze JavaScript-code houdt de activiteiten bij van je bezoekers en zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld precies kunt zien hoe lang een bezoeker op een bepaalde pagina blijft. Door een cookie te plaatsen weet Google Analytics óók of een bezoeker je website al eerder heeft bezocht of dat een bezoeker voor het eerst “komt kijken”.

Deel dit bericht