

SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO staat voor het verbeteren van een website, met als doel hogere posities te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe hoger een website scoort op belangrijke zoekwoorden, des te groter is de kans dat gebruikers die website bezoeken. Omdat SEO, anders dan SEA, geen geld kost per klik, is het een duurzame manier om meer website bezoekers te realiseren.
Verschillende factoren
Met SEO proberen we om een website zo goed mogelijk naar voren te laten komen binnen de zoekresultaten. We hebben hiervoor geen directe lijn met Google of een toverstaf. Nee, bij SEO dienen we zelf zo goed mogelijk rekening te houden met verschillende factoren die van invloed zijn op onze positie binnen de zoekresultaten. In totaal zijn er volgens Google wel 200 factoren die een rol spelen bij het bepalen van de zoekresultaten en hun volgorde.
Voorbeeld van een factor
De verschillende factoren zijn niet allemaal even belangrijk. Sommige SEO factoren spelen een grotere rol dan andere. Een voorbeeld is de factor ‘korte laadtijd’. Een website met een korte laadtijd biedt een fijnere ervaring voor de bezoeker dan een website waarbij iedere pagina tien seconden moet inladen. Vandaar dat Google pagina’s die snel laden een hogere waardering geeft dan langzaam ladende pagina’s.
Andere tips
Deel dit bericht
Andere berichten